Dec 2021

SAPERE BiH: SVEČANA CEREMONIJA DODJELE CERTIFIKATA ZA NASTAVNO OSOBLJE


Kritičko mišljenje je kognitivni proces racionalnog i analitičkog ispitivanja stvarnosti i svijeta, kao jedan način dolaska do istine. Kritičko razmišljanjedjeluje pažljivim pregledom, procjenom i analizom teme ili materije, tako da nakon razmatranja i suprotstavljanja rezultata svojih promatranja primjenjuju objektivno stajalište. Ono je vještina neophodna u 21. stoljeću.

U petak, 10.12.2021. u hotelu Hills održana je svečana ceremonija dodjele certifikata za nastavno osoblje u okviru programa SAPERE BIH - Filozofija za djecu (P4C).. Svečanoj ceremoniji su prisustvovali britanski ambasador Nj.E. Matthew Field, dr. Patricia Hannam, predstavnica Instituta UK SAPERE (online), ministrica za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo mr. sci. Naida Muminović-Hota, pomoćnik ministra obrazovanja Hercegovačko-neretvanskog kantona Sudo Marić te ministar obrazovanja Zeničko-dobojskog kantona, prof. dr. Spahija Kozlić. Ispred TPO Fondacije pridružile su se i programska direktorica prof. dr. Zilka Spahić Šiljak i projektna asistentica Nejra Džananović.

Trenerice, u okviru programa SAPERE, bile su prof. Dragana Koprivica i prof. Elmana Cerić. Certificirana je grupa nastavnika_ca i pedagoških stručnjaka_inja iz BIH: Andreja Pehar, Amela Macić, Marija Ćavar, Melina Fazlić, Senada Salihović, Razija Šahinović, Željko Šarić, Nizama Omerović, Željka Tubić, Sanela Delić, Tanja Tešanović, Senada Milanović, Azra Mahić i Edisa Zilić.

TPO fondacija, u saradnji s Institutom SAPERE iz Velike Britanije, u posljednje četiri godine dodatno obrazuje nastavno osoblje osnovnih i srednjih škola te univerziteta za primjenu metoda kritičkog mišljenja (P4C) u nastavnom procesu. Ovo je druga grupa nastavnika i nastavnica koji_e završavaju jednogodišnji ciklus obuke akreditovanog Programa za profesionalno usavršavanje nastavnika SAPERE BiH “Filozofija za djecu” (P4C).

,,Vaši su certifikati samo dijelić papira, a ono što ćete vi donijeti u vaše zbornice, u vaše učionice, vašim učenicima, način na koji ćete specifično promijeniti pogled vašeg učenika jer ovo je riječ o životnom stilu; zapravo je prava vrijednost ovakvih programa“ – istakla je ministrica za odgoj i obrazovanja Kantona Sarajevo, mr. sci. Naida Hota Muminović.

Metoda “Filozofije za djecu” primjenjiva je u svim nastavnim predmetima, a ima za cilj poticanje i razvijanje kritičkog, kreativnog, empatičnog i kolaborativnog mišljenja kod učenika te, prema brojnim empirijskim istraživanjima, značajno unapređuje njihovo samopouzdanje, medijsku pismenost i njihov akademski integritet. U saradnji sa nadležnim ministarstvima, cilj je sa certificiranim nastavnim osobljem nastaviti širiti mrežu educiranih nastavnika_i nastavnica, koji_e će posjedovati nastavničke kompetencije adekvatne obrazovnim zahtjevima današnjice, osnažujući ih i na taj način značajno doprinoseći obrazovnim reformama koje su u toku.